Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities

1.1 In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven. 

1.2 Opdrachtnemer: Buitenvos, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 96734868

1.3 Opdrachtgever: de wederpartij van de Opdrachtnemer 

1.4 Opdracht: de in onderling overleg tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer te bepalen werkzaamheden die door de Opdrachtnemer verricht dienen te worden en de voorwaarden waaronder dit dient te geschieden. 

1.5 Levering: het in het bezit van Opdrachtgever stellen van de resultaten van de Opdrachtnemer opgedragen werkzaamheden c.q. – indien dit niet mogelijk is – het verrichten van de opgedragen werkzaamheden.

Artikel 2 - Algemeen 

2.1 Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is overeengekomen, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing op alle aanbiedingen, prijsopgaven, en werkzaamheden van Opdrachtnemer, alsmede op alle overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer, waaronder begrepen alle daaruit voortvloeiende of daarop voortbouwende werkzaamheden of verbintenissen.

2.2 Afwijkingen van en/of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts van kracht mits en voor zover schriftelijk door Opdrachtgever en Opdrachtnemer overeengekomen. Deze afwijkingen en/of aanvullingen hebben slechts betrekking op de desbetreffende overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen. 

2.3. De Opdrachtgever met wie eenmaal op de onderhavige algemene voorwaarden een overeenkomst werd afgesloten, wordt geacht stilzwijgend met de toepasselijkheid van deze voorwaarden op later met de Opdrachtnemer gesloten overeenkomsten akkoord te zijn gegaan.

Artikel 3 – Offertes en Overeenkomsten

3.1. De door Opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend. De offertes zij geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 30 dagen worden bevestigd, tenzij anders aangegeven. 

3.2. Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige Opdrachten.

Artikel 4 – Uitvoering van de Werkzaamheden

4.1 Opdrachtnemer voert de hem opgedragen werkzaamheden zorgvuldig en naar beste weten en kunnen uit. 

4.2 Voor zover een goede uitvoering van de Opdracht dit vereist, heeft Opdrachtnemer het recht (delen van) het werk door derden te laten uitvoeren. 

4.3 De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Opdracht, tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Opdracht benodigde gegevens niet tijdig aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Opdracht op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen. 

4.4. Opdrachtgever zorgt ervoor dat opdrachtnemer toegang heeft tot de locatie en dat de werkomstandigheden veilig en geschikt zijn.

4.5. Indien door overmacht (zoals extreme weersomstandigheden of ziekte) de werkzaamheden niet kunnen plaatsvinden, zal in overleg een nieuwe uitvoeringsdatum worden vastgesteld.

Artikel 5 – Prijzen en Betaling

5.1. De prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.

5.2. Betaling van de factuur dient te geschieden binnen veertien dagen na factuurdatum – tenzij door de Opdrachtgever en Opdrachtnemer anders is overeengekomen. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.

5.3. Na de vervaldatum is de Opdrachtgever in gebreke en heeft Opdrachtnemer het recht wettelijke rente te berekenen. De rente over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Opdrachtgever in gebreke is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag, waarbij een gedeelte van de maand wordt beschouwd als de gehele maand. Indien Opdrachtgever in gebreke is komen voorts, één maand na schriftelijke aanmaning door Opdrachtnemer, alle schade en kosten ten laste van Opdrachtgever, zowel_gerechtelijk als buitengerechtelijke, op de invordering van het openstaande bedrag, gelijk aan het door de Nederlandse Orde van Advocaten geadviseerde icassotarief over het verschuldigde bedrag. Onder de gerechtelijke kosten zijn begrepen de kosten van rechtskundige bijstand van opdrachtnemer. 

Artikel 6 – Aansprakelijkheid

6.1 Voor elke door Opdrachtnemer aanvaarde Opdracht geldt dat er sprake is van een inspanningsverplichting. Opdrachtnemer kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor niet behaalde resultaten. Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor tekortkomingen in de uitvoering van de Opdracht die het gevolg zijn van onzorgvuldigheid en ondeskundigheid bij het uitvoeren van Opdrachten. 

6.2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Opdrachtnemer is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Opdrachtnemer kenbaar behoorde te zijn.

6.3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit onjuiste of onvolledige informatie verstrekt door opdrachtgever.

6.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die voortkomt uit overmacht of onvoorziene omstandigheden.

6.5 Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van eventuele vergunningen voor de uit te voeren werkzaamheden.

6.6 In geen geval is Opdrachtnemer aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade. 

Artikel 7 – Klachten en Garantie

7.1. Klachten over de werkzaamheden dienen binnen 7 dagen na oplevering schriftelijk te worden gemeld.

7.2. Indien de klacht gegrond is, zal opdrachtnemer de werkzaamheden kosteloos herstellen.

7.3. Werkzaamheden aan levende materialen, zoals bomen en planten, geven geen garantie op het aanslaan of de levensduur ervan.

Artikel 8 – Annulering

8.1. Annulering van de werkzaamheden door opdrachtgever dient schriftelijk te gebeuren.

8.2. Bij annulering binnen 1 week voor de geplande startdatum kan opdrachtnemer 50% van de overeengekomen prijs in rekening brengen. Bij Annulering binnen 24 uur voor de geplande startdatum kan opdrachtnemer 100% van de overeengekomen prijs in rekening brengen.

Artikel 9 – Geschillen en Toepasselijk Recht

9.1. Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.

9.2. Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. 

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.